"Geeks on Wheels" on üritus, mille raames Microsofti Partnertudengid ja MUG.ee liikmed veerevad kohale Eesti erinevatesse koolidesse ning tutvustavad kõige uuemaid ja vingemaid tehnoloogiaid.

reede, 7. märts 2014

Viljandi Kesklinna Kool

Alustasime Virtsust Viljandi poole liikumist kell 05.30. Läbisime nõutud kilomeetrid ning jõudsime Viljandisse. 
Ma ei ole isiklikult kunagi siin käinud, väga kena koht on. Koolimaja näeb uhke välja ning mõjub konkreetsena. Koolis on õpilasi omajagu, senise tuuri suurim kool õpilaste arvu ja kindlasti ka ruumide poolest.

Seadsime laborid valmis, tekitasime aulasse demolaudade ning Xbox One ja 360 rägastiku ning läksime fuajeesse õpilasi tervitama. Küll on neid palju! Meile anti lausa mikrofonid näppu, et tähtsad sõnakombinatsioonid ikka igaühe kõrvu jõuaksid. 

Tänase päeva tunniplaan on väga tihe, laboreid on tavapärasest rohkem. Esialgu tagasihoidlikena tundunud õpilased sagisid demoseadmeid näppima vaid pärast lühikest üleskutset, väga usinad! Lumiad leidsid endale "omaniku", Lenovo sai tunda kogenud näppude välgukiirust ning iPad puhkas pehmete käte vahel.
Viljandi Keskkooli õpilased ei vaja pikalt tagant utsitamist, piisas vaid Xbox One'i mängimise võimalusest kuuekesi ning koheselt olid kandidaadid olemas, mänguks Just Dance. Kui te arvate, et hommikune liigutamine ei tule õpilastel välja, siis te eksite rangelt. Tantsuruumi hõivasid painduvad kehad ning kiired liigutused.
Kooli personal tikkus pärast viivukest kõrvalt vaatamist ka omal ihul pakutavate mõnudega tutvumist. Etskae! Kooli direktor tantsujoonel, kummalgi pool julgustav õpilastest koosnev küljeluu. One'i juurde tekkis järjekord ning pea igaüks sooviv sõbranna/sõbrannadega pakutavat kehalise kasvatuse alternatiivi proovida. Ei piisanud ühest korrast, neid tuli enamgi.

Kui seni on nii Leisis kui ka Virtsus enda etteaste teinud ka kooli personal, siis Viljandi kehvem ei ole ning punt sai kokku aetud ja töökohustused hetkeks unustatud. Üheskoos sai vallutatud Gloria Glaynori I will survive. Tantsuliigutusi ette tantsiv figuur pakkus julgelt konkurentsi, kuid usume, et sai siiski tiimitööna alistatud.

Laborid on olnud rahvaarvu poolest suuremad ning pakkunud rohkem jooksmist. Tähelepanu vajab rohkem õpilasi ning ega õpetajadki ilma soovi jääda.

Veidi lähemalt laboritest:

*Programmeerimise laborit viivad läbi Kethmar ja Oliver, kes on valmistanud vastavalt vanuseastmele valmis järgnevatest elementidest koosneva kava: 
  • MS Kodu, mis võimaldab kasutajal koodirida kirjutamata luua lihtne mäng, kasutades programmeerimisele omaseid põhitõdesid. 
  • Programmeerimiskeel Python. Oliver ja Kethmar on valinud algajatele vägagi lihtsa ning arusaadava lähenemisviisi, kasutades järk-järgulist edasiliikumist. Üheskoos on pandud kokku koodijupp, mis lubab välja trükkida kasutaja nime ja miks mitte ka näiteks pärast arvude sisestamist mõne matemaatikaga seotud valemi (Virtsus oli selleks ringi pindalavalem, muide, mis see on?) 
  • Windows Phone App Studio, mis laseb kasutajal samuti koodirida kirjutamata valmis luua app, mis kohe ka funktsioneerima hakkab. Looja saab ise vastavalt oma eelistustele kokku "segada" appi, mis kuvab täpselt seda, mida soovitakse (a'la päevane ja/või nädalane toitumisplaan, ettevõtte põhiinformatsioon, newsfeed RSSina jne). Appi loomine on igaühele jõukohane ning soosib elavat fantaasia ja loovuse kasutamist. 
Tarkvaralaboris räägivad Jürgen ja Toomas lähemalt sellest, kuidas kasutada enda arvutit otstarbekamalt, võttes kasutusele erinevad kiirteed. Klaviatuur võib lausa arvutihiirt teatud juhtudel asendada, sest mugavust ja kiirust eelistavad kasutajad saavad otseteedega nii mõnedki klikid tegemata jätta. 
Lisaks on kutid leidnud nipi, millega õpilasi veidi hämmastada. Hakkas huvitama? Märguanneteks on Excel ning Internetis leiduv info kasutaja kohta. Õpilased ei oleks säärast võimalust ehk isegi mitte unes osanud näha. 

Riistvaralaboris peidavad end meeskonna eest Uno ja Arnold, kes oma mikrofiiberlappide keskel on otsustanud õpilastele näidata, millest see korralik laua all asetsev arvutikast siis ikkagi koosneb. Võetakse juppideks, vaadatakse lähemalt, nuusutatakse (kas keegi on hammustanud ka?) ning katsutakse omavahel sobitada. Iga õpilane saab lähemalt teada, mis on peidus arvuti sisemuses ning kui mittemidagiütlev on tegelikult arvutikasti välimine pool. Muidugi räägivad nad ka põhiterminitest ning nende tähendusest, sllest, kuidas sõpradele oma teadmistega mõningate arvutit puudutavate terminitega muljet avaldada. Kiire tunnikontroll: mida kujutab endast RAM? Kas see on end arvuti korpuse sees peitev Rahvuslik Avalik Meeskoor? 

Plaanis on veel Xboxi võistlus, mis algab Xbox One-st ning liigub edasi finaalini Xbox 360 peal. Tõotab tulle pingeline pärastlõuna!


Soovijad said uhke sõidukiga ka sõbrapildi teha

Oliver seletas õpilasele...midagi tähtsat, kindlasti

Tublimad said ka auhindu



Küsimustevoorus aktiivsed said ka premeeritud 

Viljandi Kesklinna Kooli direktor ja üks peakorraldaja Liis

Iga kooli personal (pildil Viljandi kooli direktor) on leidnud rakendust Xbox One'i tantsupalavikus

Siin me oleme!
Kogu kupatus piltide näol on omale kodu leidnud ka OneDrives. Link on leitav üsna pea blogist ja kindlasti ka Facebookist.

1 kommentaar:

  1. Tervist!

    Tekkis küsimus seoses teie piltidega. Sõitsime perega eile, 8. märtsil Tallinnast Viljandisse (maakottu) ning tegime Raplas kella 11 ajal Hepa tanklas vahepeatuse, et bensiini võtta. Leidsime aga maast Kingstoni 8GB-se mälukaardi, mille seest leidsime natuke üle 400 pildi 7. märtsil toimunud Geeks on Wheels üritusest Viljandi Kesklinna Koolis. Tekkis küsimus, et ehk oskate öelda, kuhu ja kelle kätte võiksin ma mälukaardi tuua? (Täna liigume tagasi Tallinnasse ning järgmine nädal olen Tallinnas)
    Minu telefoninumber on 53541642 ning meiliaadress Tamme97@gmail.com

    Tervitades
    Tõnis Tamme

    VastaKustuta