"Geeks on Wheels" on üritus, mille raames Microsofti Partnertudengid ja MUG.ee liikmed veerevad kohale Eesti erinevatesse koolidesse ning tutvustavad kõige uuemaid ja vingemaid tehnoloogiaid.

neljapäev, 25. september 2014

Oskar Lutsu Palamuse Gümnaasium

Tere!
Minu nimi on Mihkel ja ma olen Geeks on Wheels'i tuuril juba teist korda. Mina  viin koos Lauriga läbi riistvara laborit. Täna hommikul ootasime ootasime õpilasi juba varakult Oskar Lutsu Palamuse Gümnaasiumis ja nii mõnigi sai juba mänguhoo enne esimese tunni algust Xbox'iga mängides sisse. 
Programm hakkas ametlikult pihta kell 8:15, kui koolikell selleks märguande andis, ja hetk pärast kiiret meeskonna tutvustust õpilasperele alustasimegi siis laboritega. Laboris me tutvustame arvuti detaile lähemalt ja uurime, kuidas nad toimivad ja kus nad paiknevad. 
Kuna klassid olid peadearvult suuremad kui Kundas, siis oli alguses veidi keerulisem õpilaste tähelepanu koondada, kuid hiljem läks jutt ladusamaks ja niimõnigi õpilane näitas üles huvi teema vastu ja küsis mõne detaili juures lisaks. 
Peale selle tutvustasime veidi lähemalt ka arvuti protsessori tööpõhimõtteid gümnasistidele, mis võttis kohati klassiruumi korraks vaiksemaks, sest kui kõigest muust oldi mingil määral juba varem teadlik, siis see oli kõigi jaoks uus informatsioon ja peale selle üldsegi mitte nii kergesti mõistetav. Aga nagu öeldakse "alguses ei saa vedama ja lõpus ei saa pidama", siis oli meilgi Lauriga mitmel korral järsk avastus, et aeg on otsa saanud ja tuleb kuidagi korralik lõpetus laborile anda.
Võrreldes Kundaga olid õpilased veidi tagasihoidlikumad, kuid see võib vabalt tuleneda ka asjaolust, et klassis oli korraga rohkem õpilasi ja ei olnud võimalik teha nii, et kõik saaksid ümber ühe laua koguneda. Kõige lõbusam oli minu arvates 11. klassiga, kellega sai koos isegi nalja heidetud ja kes näitasid kohati rohkem huvi üles kui teised ja vabalt ka kommenteerisid ja küsisid koha pealt. See muutis õhkkonda palju vabamaks ja oli lihtsam selgitada erinevaid asju.
Minu arvates olid laborid täna paremad oma sisu poolest. Oli juba Kunda Ühisgümnaasiumis juba saadud tunda täpsemalt, mida labori läbiviimine endast kujutab. Nimelt kuigi olin kaasas ka eelmine tuur, siis laborit ma tol korral läbi ei viinud, vaid vastutasin demoseadmete eest saalis.
Nüüd õhtuks oleme jõudnud Kehtnasse Varjula hostelisse. Praeguseks tegeleb nii mõnigi veel Geeks on Wheels'i tuuri jagamisega ja uute artiklite kirjutamisega, kuid samas on paljudel meist ka veel koolitöid vaja teha kõige selle kõrvalt.
Olgugi, et on alles tuuri teine päev, olen praegu väga rahul ja kindel, et see kõik on seda vaeva väärt.
Mihkel

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar